“Het grote issue was voornamelijk dat we niet wisten wáár goederen lagen”
“Ons magazijn was het knelpunt. Iedereen die iets nodig had uit het magazijn pakte dit gewoon zonder dat het geregistreerd werd. Dan sta je soms ineens zonder spullen, dat is funest voor een productiebedrijf. Ook het ordenen van de goederen verliep inefficiënt. Dit deden we op volgorde van binnenkomst. Wat als eerste binnenkomt werd neergelegd, het volgende product kwam ervoor. Dan weet je niet meer dat hetgeen wat als eerste is binnengekomen ergens achteraan ligt. Dit heeft tot veel zoekpartijen geleid en onduidelijkheden of iets er nu wel of niet was.
Gevolgen waren: teveel voorraad, het niet kunnen produceren van een product en dus te laat leveren. Daarnaast heb je als je gaat balansen hele rare telresultaten. Die hebben weer een hele grote invloed op je financiële resultaten. Je wilt natuurlijk niet dat je financiële resultaten afhankelijk zijn van hoe je voorraad erbij staat. Kortom, tijd voor verandering en het op orde brengen van ons magazijn. De productieleider heeft alles netjes opgeruimd en vaste locaties gegeven. De vervolgstap was de implementatie van een WMS systeem.